Lite smakprov på 80´tals musik

Noice -Ut i natten


Så va de fredag igen å veckan hade tagit slut Vi skulle ut å ha kul, nån gång måste man ju ut Där ute i mörkret finns det som får mig att må bra Där ute känns allting fint, där känner jag att jag e jag Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja? För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar Jag sa det vill inte jag i alla fall Å då måste jag ut i natten Fast man kanske inte vill e de ändå nånting där ute som drar En dröm om frihet och spänning och att inte bli lämnad ensam kvar För jag vet ju själv hur det känns för min rastlöshet känner ingen gräns Å då måste jag ut i natten Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja? För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar Jag sa det vill inte jag i alla fall Och då måste jag ut i natten Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja? För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar Jag sa det vill inte jag i alla fall Och då måste jag Men varför e det så svårt å säja nej istället för ja? För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar Jag sa det vill inte jag i alla fall Och då måste jag ut i natten Jag sa det vill inte jag i alla fall Å då måste jag ut i natten




Noice- I natt är hela staden vår





I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll
I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll

I natt e det vi som tar över varenda gata i hela stan
När ljuset gör mej rastlös e det vid mörkret som jag e van

Natten var här som vi alla väntat på
Å inte minst jag själv
Mina ögon hade börjat vänja sig
Vänja sig vid mörkret

Om några timmar skulle gryningen komma
Men nu var natten här
Å allting var precis som vi väntat
Som vi sa det va igår

I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll
I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll

I natt e det vi som tar över varenda gata i hela stan
När ljuset gör mej rastlös e det vid mörkret som jag e van

Men dagen kom å flera kom ändå
Jag önskar alla tog slut
Till mörkret känner jag en dragning
Då måste jag ju ut 

Fast människor kallar oss ligister
Högljudda tonårsbarn
Ere ändå livet som lockar
Ja, de e ju det som drar

I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll
I natt e hela staden vår
Bara för en kväll, bara för en kväll

I natt e det vi som tar över varenda gata i hela stan
När ljuset gör mej rastlös e det vid mörkret som jag e van



Mauro Scocco - Sarah



Inga pojkar sover
Hon finns i alla rum
I luften hon andas
hennes kyss på deras mun
De smyger runt hennes port
med hennes bild i fickan
De e hjältarna i filmen,
hon e flickan
De ropar hennes namn fast ingen hör
Och stjärnorna sjunger i kör

Hon går förbi mitt hus,
jag följer varje steg hon tar
Hon försvinner runt hörnet,
och sen finns bara längtan kvar
De säger att hon lever ensam
och kanske vill hon ha det så
Men om hon lärde känna mig,
skulle det ändra nåt då?

Jag står i hennes port
Hör hjärtat slå
jag går fram till hennes dörr och ringer på
åh, kom ut ikväll

Åh Sarah, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet vid 7-eleven
Sarah, du är mer än jag förstår
ta på dig jackan, så går vi ut och går

Hon är vild som vinden
Hon är varm som en sommarnatt
I hennes ögon glittrar
en outtömlig skatt
Det finns inget jag inte skulle göra
för att ha henne här
Jag tar emot då månen faller
Jag lovar och svär

Jag går fram till hennes dörr och ringer på
på andra sidan börjar hon att gå
åh, kom ut ikväll...

Åh Sarah, kom ut ikväll
jag väntar i hörnet vid 7-eleven
Sarah, du är mer än jag förstår
ta på dig jackan, så går vi ut och går

Kom ut, kom ut,
Kom ut ikväll...



Gyllne tider-När vi två blir en


Det verkar så lätt, att bara stöta på
Ja,det är alla människors rätt, att bara göra så
Men det är så svårt att säga till nån, vad man egentligen tycker
och tänker om nån. Det blir mest en massa prat, om plugget
och pop och bio såklart

Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min, Hjärtat snabbar på
Jag ser på dig, och du ser på mig
Och jag säger, Ja ja Jag vill ha dig
Jag vill känna din kropp emot min...
När vi två blir en...

Jag springer på disco, och försöker hänga på
Tar cykeln ner till city, när bussen slutat gå
Å det är så svårt att säga till dej, vad man egentligen
tycker och tänker om dej
Det blir mest en massa ord som glider, om myggbett som
svider, och gyllene tider

Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min, Hjärtat snabbar på
Jag ser på dej, och du ser på mej
Och jag säger, Ja ja, Jag vill ha dej
Jag vill känna din kropp emot min

När vi två blir en x2

När vi är tillsammans, och du vill dansa
Men jag vill bara sitta och snacka
Det blir lätt att man drar en vals, en massa tomt
Snack om ingenting alls

Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min, Hjärtat snabbar på
Jag ser på dej, och du ser på mej
Och jag säger, Ja ja, ja ja, Jag vill ha dej

Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min, Hjärtat snabbar på (nertonande)
Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min, Hjärtat snabbar på
Jag vill känna din kropp emot min, Höra pulsen slå
Din mun tätt emot min...


Gyllene Tider - Ska Vi älska, Så Ska Vi Älska Till Buddy Holly




[ett - två - tre - fyr]

På väg mot nattens nirvana
slingrande på en ytterbana
med en tjej som såg ut som Jimmy Dean
och med fordringar som ingen kunde ana
Hon sa:

Ska vi älska, så ska vi älska till rock'n'roll - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till rock'n'roll

Jag satte på Rolling Stones och Satisfaction
Elvis Costello and The Attractions
Hon sa: Fan, vad är det här? Vad är det för modern skit?
Fram med 45:orna med lite action

För ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly

(Cos he's favourite, honey... )

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly

Men var fanns Peggy Sue och It's so easy
och Guess it doesn't matter anymore
Hon sa: Too bad boy men sån är min stil
Jag hoppas att du förstår...

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly - aha
Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly



Gyllene tider-gå och fiska
Ingenting är som det ska,
likadant från dag till dag
Allting följer samma mönster,
ser på stan ifrån mitt fönster
Människor på rad i kö
Äta, jobba, sova, dö

Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
En chans att andas in,
andas ut

När man läser filosofer,
letar mellan gamla strofer
Tror man det var annorlunda,
16 17 18 hundra
Icke så, mitt hjärta svider,
samma sak i alla tider

Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
Min chans att andas in,
andas ut

Andas ut
Ohh

Ingenting är som det ska,
likadant från dag till dag
Alla säljer samma tjänster,
människor till höger, vänster
Jag kan bara så ett frö,
ge ett råd: ta ditt spö

Låt oss gå och fiska
Och ta en tyst minut
Låt oss fiska, fiska fiskar
Din chans att andas ut

Jag går och fiskar
Och tar en tyst minut
Åker ut, ut och fiskar
En chans att andas in,
andas ut

Jag går och fiskar
Går och fiskar
Jag går, jag går, jag går och fiskar


Gyllene Tider - Juni, Juli, Augusti



Jag sitter här en stund
Och blundar men jag ser ändå
Jag räknar varje sjunde våg
Och jag svävar i en guld trädgård
Jag har suttit här ett tag
Sommarnatt blev sommardag
Jag ville aktivera min tro
Jag ville höra gräset gro

För hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
För vindarna är varma då
Juni, juli, augusti

Du tror jag inte ser dig så
Du kommer utan kläder på
Men jag tror jag vet allt jag vill
Gud var god när du blev till
Jag sitter kvar en stund
Björkar blir en skuggig lund
En soldans på din grammofon
Håller regnet härifrån

För hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
Allting verkar lättare då
Juni, juli, augusti

Innan du får gå
Vill jag få reda på
Har du nånsin känt så här?

Å Hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
Allting verkar lättare då
Juni, juli, augusti
Allt känns mycket bättre då
Juni, juli, augusti
Vindarna är varma dååååå
Juni, juli, augusti.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0